Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Om du inte hittar svaret på din fråga nedan, tveka inte att kontakta oss!

Vi har kollektivavtal, pension och möjlighet till heltid. Du kan läsa mer om villkoren för våra medarbetare här.

Vi strävar efter att tillsvidareanställda vår personal så att de kan skapa ett liv med bostad och familj. Våra tjänstegrader är mellan 60 – 100 % med ett genomsnitt på ca 85 %.

Vi försöker anpassa oss efter era önskemål men det är inte alltid det går.

Hör av dig så löser vi det, genom att diskutera hur vi ska göra dig mer nöjd. Vi uppdaterar vårt system med dina synpunkter och på så sätt blir vi bättre med tiden.

Vi tränar upp personalen internt, med våra egna utbildare och vårt egna utbildningsmaterial. Alla ska städa så lika som möjligt, så att ni ska bli nöjda även om ett personalbyte måste ske.

Självklart! Meddela oss så anpassar vi oss.

Absolut. Vi utformar efter era önskemål och beräknar tiden därefter.

Alla pratar inte flytande, men alla våra duktiga medarbetare kan kommunicera på svenska eller engelska. All personal på kontoren pratar svenska.

Nej, vi städar oftast utan att någon är hemma.

Om du behöver avboka så ska det göras i god tid torsdagen veckan innan din städning. Vid senare avbokning eller ombokning utgår 200 kr i avgift oavsett orsak.

Är det större saker som dörr, golv, spis eller någon krossad fönsterruta som våra anställda oaktsamt skadat, så bekostar Boleva detta utan problem. Om något ramlar ner när vi städar så är det i första hand er hemförsäkring som ska aktiveras. Är det uppenbart oaktsamt av oss så betalar vi er självrisk.

Vi använder så miljövänliga produkter som möjligt, men vi har även joniserat vatten som är 100 % miljövänligt om ni önskar det.

Vi anpassar oss efter lagar och regler, men tar även andra initiativ vad gäller kemikalier och fordon. Vi kortar av resvägar och har börjat gå över på mer naturliga städmaterial. Hybridbilar och eka vatten (joniserat vatten) är två exempel.

Nej, allt städmaterial ingår inställelseavgiften.

Inför en hemstädning behöver ni inte göra något men om det är undanplockat så hinner vi städa mer. För flyttstädning hittar du instruktioner här.

Vid hemstädning: Ja. Vår erfarenhet säger att det behövs för att det ska fungera smidigt.
Vid flyttstädning: Nej, vi kan träffas på plats.

Nuvarande system att hantera nycklar, är tryggt och säkert. Det ska vara omöjlig att spåra. Ni ska alltid känna er trygga. Det är bolevas ansvar.

Vi har vissa möjligheter att, med kem eller mekaniskt, lösa en del svårare fläckar. Stearin, klistermärken och tuggummi är ganska enkla saker.

Larmkoder brukar vi få ta del av, och lägga in på ett hemligt sätt för våra anställda.

Vi strävar efter att ni får samma person till ert hem varje gång. Ni får en person utpekad direkt eller efter ett litet tag. Men det är också viktigt att vi med kvalitet kan leverera vår tjänst och använda ersättare vid t ex sjukdom. Av miljöskäl försöker vi även begränsa våra färdvägar, vilket gör att vi ibland önskar byta personal.

Vi har kollektivavtal med kommunal.

Har du fler frågor?

Vill du boka in ett hembesök eller har ytterligare frågor om någon av våra tjänster? Fyll i formuläret, så kontaktar vi dig så snart som möjligt.